2008-11-27

RBK - BIF 4-3

Jaha, vad skall man skriva. Känns tomt, matchen var (för mig) en berg- och dalbana. Kändes stabilt i början på 3:e när man vände från 2-1 till 3-2. Men sedan händer det som händer så ofta känns det som, efter ett BIF mål, så kommer ett snabbt mål i baken, i kväll hände det jättesnabbt efter första kvitteringen, och "ganska" snabbt efter (kändes i alla fall så), efter ledningsmålet.

Det som man kan summera det med är i alla fall att det var PP som avgjorde. Bandyklubben var effektiva, medan BIF var ineffektiva. En kompis till mig sa en gång, "Får man spela 5 mot 3 i mer än en minut utan att göra mål, så förtjänar man inte att vinna". I dag så fick både RBK och BIF spela 5 mot 3 i mer än en minut utan att lyckas, så då borde det väl blivit oavgjort, men skåningarna var effektiva i 5 mot 4 i stället.

Vem i Brynäs skall vi lyfta fram, jag tycker Markström, först var jag rädd för att han skulle komma ur slag efter första periodens "angrepp", men han var lugn och bra, ingen skugga över honom. Sedan då, Granström, var ettrig i alla fall, Molin snurrade bra. Niklas Czarnecki (blev det rätt), tycker jag också skall lyftas fram, detta för att han vågar stå upp och säga att han tar på sig att man markerar mot alla pååkningarna, slag etc som Markström får utstå.

Själv blev jag så arg mot detta så att till och med min bättre hälft, fick säga till mig att "Vårda ditt språk, tänk på barnen", (även om det uttrycktes lite annorlunda) så var nog innebörden det.

Näe nu tar vi nya tag på lördag, då skall vi ha 3p med oss från tablettasken. Då skall rödörnarna, ni hör hur töntigt det låter när det översätts, ätas upp av tigrarna (låter inte alls lika töntigt).

Etiketter: , , ,