2009-09-17

Dags att tippa tabellen

När skridskorna snöras, isarna prepareras för optimalt spel och fans och sponsorer hörsammar Sundlövs önskningar om mer pengar ... då vet vi att det snart är dags för nedsläpp. I samband med detta så känner alla experter att de måste tippa sluttabellen och SM-vinnare, som den självutnämnda "expert" jag är så vill inte jag vara sämre, måhända kommer min tabell kanske vara något färgad av mitt hjärta.

1.) HV71 - för att jag inte vill tippa indianerna som etta, dessutom har de fått behålla större delen av sin stomme från förra året.
2.) VFHC - de har värvat bra, Dahlén är varmare, kan bara Honken vara tät samt alla accepterar sin roll så skall de greja andraplatsen.
3.) LHC - varför vet jag inte men de är alltid bra fram till slutspelet.
4.) BIF - Vi har värvat bra, våra juniorer blommar ut (läs bl.a Rödin), Markström är elitseriens bästa målvakt. Nordqvist blir frisk och då får vi t.o.m en riktigt bra center.
5.) MODO - Ngn gång måste ju till och med de lyckas.
6.) LHF - De har ju CoC Abbot, plus att Fabbe lär vara riktigt sugen på att ge fingret åt Nubben och Dahlén
7.) FBK -har tappat halva laget och Rom byggdes inte på en sommar, fråga oss vi vet.
8.) DIF - Hardy kommer skrika in ett par vinstpuckar, det räcker till slutspel
9.) TIK - Har tappat för många, Challe kommer gnälla som F-N över osportsliga domare och även om Lindbäck är bra så räcker det inte.
10.) SAIK - De är inte tillräckligt bra, deras juniorer får inte samma utveckling som våra.
11.) SSK - De är bättre än RBK, därför blir de inte sist.
12.) RBK - De har tappat CoC, KK tvättar bilar fram till i Januari innan han beslutar sig för comeback men hinner inte rädda dem.

SM-Guldet då ... det kommer tillbaka till Läkerolen, BIF slår ut FBK i kvarten inget annat av topp fyra lagen vågar välja dem. I finalen slår de VFHC.

Etiketter: , ,