2008-11-27

Matchvinnare !?

Kan inte sova, för mycket gnager i huvudet efter en tung förlust. Kom att ställa mig själv frågan om Brynäs har någon matchvinnare, en spelare som kan göra de där sakerna som avgör en match. Om någon läser detta kommer de att säga Markström, visst han gör de där avgörande räddningarna, men jag menar givetvis mål, eller för den delen målpass.

Förra året hade vi B----l, nu då, vi har ett lag, det är väldigt bra, både att ha, dessutom är de bra. Men vem kan göra den där sista dragningen eller slå passningen, eller skjuta så där snyggt, hårt och direkt.

Har vi inte någon junior som är en sån där, matchvinnare ?
Pröva, medans tid är, låt någon/några av J20's snipers pröva. Säg till dem "Gå ut nu, gör det där tokiga, det är ok att misslyckas." Jag menar en vindsnabb junis mot en stabbig Kenny J, eller Ronny S, eller ngn annan gammal stofil. Borde inte de kunna gå in och snurra upp dem ända till korvgubbarna.

Ta nu inte detta som en klagans sång, jag är nöjd med vårt lag. Jag älskar Brynäs, jag tycker att de i laget sköter sig bra. (Förutom när man slashar efter avblåsning, aja baja Andersén). Jag har till och med förtroende för Sundlöv.

Etiketter: ,