2009-01-25

Junioruppropet 2009

Nu vill jag gärna se att Brynäs matchar in några av sina duktiga J20-spelare ... nu håller inte längre snacket om att "man kan inte ha ett lag med en massa orutinerade spelare bara". Här kommer en, enligt mitt tycke, fullt logisk förklaring till varför Brynäs och NC visst kan matcha in t.ex, Thegel och Silfverberg fullt ut i laget ... ersätt Thegel och Silfverberg efter eget hjärta om ni inte är överens med mig.

Hur många gånger de senaste matcherna har NC och co, spelat med fyra kedjor en hel match, enligt vad jag vet noll, nada, zero, niente. Hur bra har det gått för Vas, Alcén och co ? Inte så värst. Låt nuvarande fjärdekedjan vila alt. spela J20 ett tag för att återfå självförtroendet.

Sätt ihop en offensivt rustad fjärdelina med målhungriga, framåt och orädda J20 spelare, ge dem chansen, funkar det inte i tre perioder, så gör som i dag låt fjärdelinan vila i tredje. Vi spelar ju ändå nästan bara med tre kedjor.

Jag blir nästan mörkrädd när jag läser att NC vill köra på med oförändrat lag, med oförändrat lag kommer inte Brynäs att ta många av de viktiga kvarvarande bortapoängen.

Summa sumarum: Vad finns att förlora ? Vad finns att vinna ? MYCKET, och för att vinna måste man våga.

Etiketter: ,