2009-01-14

Hetsjakt på Tvärvigg

De senaste dagarna ... allt sedan Tvärvigg bänkades i matchen mot Skellefteå har det bedrivits mer eller mindre en hetsjakt mot honom. I en mängd olika forum, Keb, Getingprydda kvällstidningar och TV, har journalister, fans och förståsigpåare tävlat om att såga honom, Sundlöv och Brynäs Scouting.

Värst av alla har en viss kvällstidningsjournalist varit, min gamla (förlåt mamma) mor sa alltid till mig "kasta inte sten när du sitter i glashus" ... hoppas att inte Getinghögkvarteret är en modern skapelse med stora glasfasader för då finns det mycket jobb för glasmästarna i kungliga hufvudstaden ... alla vet väl hur mycket källkritisk granskning kvällspressen brukar ägna sig åt.

Jag kan erkänna att jag hade hoppats på mer från Tvärvigg, men jag gillar ändå honom ... jag tror att hans målproduktion står i direkt proportion till antal skott som träffar mål, och vårt kära Brynäs har inte skjutit mycket, och än färre skott har träffat mål ... bortsett från sista matchen då, men då var han bänkad.

Självklart skall bästa laget spela ... och lika självklart är det NC som bedömer vilket som är bästa laget. Lika självklart bland dagens elitseriespelare är dock inte Tvärviggs kommentar: "Det är upp till mig att ta tillbaka min plats i laget, och jag tänker göra allt för att få spela igen", det tyder på en professionell inställning ... men har den komentaren fått något medialt utrymme någon annanstans än i GD, nope det vill inte getingarna trycka för det bevisar ju ... i mina något färgade ögon, att Tvärvigg är en professionell hockeyspelare som Sundlöv gjorde rätt i att satsa på ... jag hoppas och tror att när säsongen 08/09 summeras så kommer detta också visa sig, vidare hoppas jag då att getingkillen erkänner sitt misstag, alt. att deras symboldjur biter honom under sommaruppehållet.

Det om detta, i morgon är det match borta mot Modo, mer om det då.

Etiketter: , , ,