2012-04-17

3 - 2 i matcher

Jaha, snart tillbaka på ruta ett ... kan Brynäs komma tillbaka, det måste de, jag klarar inte en förlust, tror jag.

Dagens match då, vad finns att säga om den?
Första perioden kan vara Brynäs sämsta på länge länge. Andra perioden, då var Brynäs faktiskt ganska bra, fram tills dess att den var nästan slut. Där tycker jag att Honken klantar sig lite vid sidledsförflyttningen, benskyddet var inte på isen och under det gled pucken in.

Tredje perioden var ett ställningskrig fram tills kommer markeringsmiss. Det var lite klantigt.

Sedan kommer det som jag inte vill skriva om: Herrarna i randiga tröjor!!!!! Vad gör de? Har de betalt från Byske? Andra matchen i rad där de gör rent hårresande bedömningar. Nu får de f-n skärpa sig, låt spelarna avgöra i stället. Mitt i Brynäs press för en kvittering så tar de en utvisning som är ... låt oss säga tveksam, innan dess har de släppt åtminstone två mindre tveksamma grejer från SAIK.

Hockeyförbundet, Hockeyligan, Domarkåren, låt spelarna avgöra det, om inte så kan väl domarna sätta på sig SAIK-tröjorna direkt ... det borde ju göra dem tacklingsbara.

Etiketter: , ,