2009-11-09

Long time no seen, longer time til we meet again.

Det var ett bra tag sedan jag skrev något, förklaringen har varit mycket jobb. Trots allt jobb har jag hunnit med att se en hel del hockey, både elithockey men även mycket ungdomshockey, matcher och träningar.

Så har dock det fruktade beskedet kommit ... Brynäs har fått en allvarlig skada på halsen, även om det var på benet. Jonsson borta i flera månader, detta är inte bra, vem skall ersätta. Knappt har nyheten nått GD's webbfrontar förrän motorsågssupportrarna är framme. De ropar på en den ene men mest på Kudroc, och att Sundlöv borde ha förstått att skadan var allvarligare och därför omskolat Kudroc till att bli den ersättare för Jonsson som aldrig var tanken att han skulle bli.

Näe nu får vi vara konstruktiva, vem vill vi ha som ersättare för Jonsson. jag kan tänka mig Lidström, det är en stabil back, om Sundlöv går ut med en värvarpott för honom kan jag skänka min trissvinst på 50 spänn. Mer seriöst då, vet faktiskt inte så mycket om backmarknaden ... men om det finns någon läsare ... kanske den vet mer om hur det ser ut på den marknaden. Ett namn som dyker upp i mitt inre är Jonatan Carlsson, kanske inte den poängmakare som Jonsson är. Men en stabil back är det i mitt tycke.

Nu tar vi Rögle i morgon, och i deras bås står ju en backbekanting, NC kanske kan ta ett snack över ett glas sportdryck om han är sugen på en comeback.

Etiketter: , , ,