2009-10-01

Inför Modo - BIF

Dags igen, livet går vidare, omgångarna rullar på, i dag tar vi oss an Modo utan "Foten" Forsberg. I dag vill jag ha tre poäng, jag tror faktiskt att det kan bli fallet också, Modo har inte sett helt stabila ut i de inledande omgångarna ... och vad händer med laget när Foppa lämnar, stärks de med vetskapen om att de behöver ta extra ansvar, a la Detroit i Stanley Cup med skadad Lidas, eller blir de osäkra, jag hoppas på det sistnämnda.

Brynäs då, Andersén är axelskadad ... inte bra, de har tränat målskyttet på träningarna det är bra och behövs. Brynäs är dessutom på jakt efter backförstärkning också bra om det går att ordna.

Jag kommer att missa första perioden av matchen på grund av skridskoslipning, jag skall dock hålla koll på vilka övningar som körs på träningen i kväll för att kanske skicka ett tips till NC om, vilket Gud förbjude, måltorkan håller i sig.

Tippa tänker jag också göra jag tror på seger i kväll.

Etiketter: ,