2009-10-28

Funderingar

Matchen mot Luleå klarades av med ytterligare två poäng, två poäng som jag tycker att Brynäs skall vara mycket nöjda med. I första perioden såg inte laget helt stabilt ut, och vid flera tillfällen under matchen var det endast Markans storspel som stod i vägen för fler baklängesmål. Nåja nu är det ju som så att även målvakten är en del av laget så det är väl ok.

Apropå Markström, hur mycket mer orkar han? Hur länge till orkar Läck vänta? Kommer Markan stå alla matcher fram till uppehållet?

I morgon kväll väntar Djurgården, ett Djurgården som överraskat många under säsongsinledningen, där ibland mig. I vår vadslagning på jobbet så har jag inte tippat DIF så högt upp, i den vadslagningen har förresten inte så många rätt ... ännu. Apropå jobb och hockey så saknar jag det tjöt kring hockeyn som var så påtagligt innan jag påbörjade min exil för två månader sedan. Nåväl under denna exilen har jag dock haft nöjet att arbeta med en Luleit under Brynäs båda möten med gruvarbetarna.

Denna vecka kommer att avslutas med mycket ishockey:
BIF - DIF på torsdag
Hemmamatch för U11 på fredag
Hockeycamp på fredag och lördag
Ett eventuellt besök hos indianflickorna på lördag em
På söndagen hoppas jag att abstinensen inte har satt in