2009-10-11

Brynäs - Luleå 4-0

Tre poäng för tredje gången i rad. Markströms första nolla, Eros första mål, kan en lördagkväll sluta bättre. Jag gjorde ett, i mina ögon, bra val när jag valde hockeyn framför fotbollen. Enda smolket i glädjebägaren är Jonssons skada, det gör ont i mig när jag tänker på hur ont det måste gjort på honom. Nyslipade skridskor är vassa.

Nåväl nu får de andra backarna kliva fram på det sätt som de gjorde de två sista perioderna. I nästa match väntar ett svängigt Linköping, spela ut VF ena dan och bli utspelade av Timrå andra dagen. Vi får hoppas att Norrena bjuder även våra tigrar på ett mål.

En av de viktigaste sakerna i matchen från i går känns som att Eros mål var, den nollan är spräckt nu, ett riktigt skitmål dessutom ett betydelselöst sådant för en målskytt brukar innebära en islossning värdig den globala uppvärmningen. Nu är det upp till bevis för Kahnberg, stänk in ett mot Linköping, gör som du gjort mot Brynäs så många gånger, backa in i skottsektorn och skjut.

Denna matchens gigant var Lauritzen, han är beviset för att ett mål betyder så mycket, han har varit briljant efter målet mot HV, hoppas hoppas att det mönstret går igen...

I dag är det gött att vara Brynäsare.

Etiketter: , , , ,